Мобільний етикет
Мета: Формування поняття «Мобільний етикет».
Ознайомлення дітей з правилами користування мобільним в публічних місцях та правилами спілкування мобільним телефоном
УЧИТЕЛЬ:
Мобільний телефон - незамінна річ. Він назавжди увійшов у наше життя. Стареньким мобільний допомагає швидко навідати дітей чи внуків, а для молоді - годі й казати!.. Це будильник, годинник, календар, калькулятор, органайзер, записна книжка - всього не перерахуєш. Але чи всі вміють ним користуватися, щоб не заважати іншим та мати репутацію цивілізованої людини?
МУЗИКА ЗВУЧИТЬ
Почнемо з цього, адже є чимало безглуздих рингтонів. Наприклад, звук сирени, гавкіт пса, шансон, реп чи навіть нецензурні грубі вислови - ось неповний список дзвінків, які дратують більшість людей і мимоволі налаштовують проти власників таких рингтонів. Уникайте подібних, адже дзвінок, який обираєте, мимоволі стає вашою візиткою. . Пам'ятайте правило: телефонна мелодія обирається відповідно до соціального статусу. Ну, й, звичайно, тестувати рівень гучності звучання краще вдома.
У ПУБЛІЧНИХ МІСЦЯХ
Установіть мінімальну гучність сигналу або навіть переведіть телефон у беззвучний режим, коли перебуваєте на лекції, ділових переговорах, оглядаєте виставку чи відпочиваєте, приміром, у кафе. Це ж стосується і відвідин церкви, театрів, батьківських чи інших зборів. Розпочинати розмову в невідповідній обстановці непристойно. Тож при необхідності вийдіть, аби відповісти на дзвінок, говоріть неголосно й по суті.
Якщо виникає потреба в людному місці надіслати текстові повідомлення, вимкніть сигнали клавіатури. У громадських місцях: магазинах, транспорті, ліфті тощо намагайтеся говорити по мобільному максимально тихо й коротко. Повірте, нікому з пасажирів ранішньої маршрутки не цікаві подробиці вашого вчорашнього побачення чи колір тільки-но придбаної білизни або медичний діагноз. Не варто говорити й на підвищених тонах - чутливість мікрофона мобілки дозволяє не напружувати голосові зв'язки.
ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ
Якщо ви навіть ненадовго залишаєте робоче місце, завжди беріть телефон із собою. Пропустивши дзвінок, за правилами мобільного етикету, ви повинні передзвонити впродовж 1 -2 годин. Якщо абонент не відповідає, не слід повторювати виклик. Наберіться терпіння й чекайте, коли він зможе відгукнутися.
Не бажано телефонувати людині щодо суто робочих питань на мобільний у вихідні та свята. На особисті дзвінки також є обмеження: допустимі вони лише з 9-ї до 22 години. Якщо ж виникла нагальна потреба порушити це правило, вибачтеся й спитайте, чи можуть говорити з вами.
Некоректно для своїх потреб використовувати чужі телефони та повідомляти третім особам мобільні номери без дозволу їхніх власників. Якщо телефонують на стільниковий, який належить іншому члену родини, відповідати на цей дзвінок вам не варто. Поважайте право кожного на особисте життя - не читайте текстових повідомлень і не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу його власника. Уникайте користуватися багатьма картками: зв'язок легше налагодити, якщо ви на одному номері.
У живому спілкуванні ніколи не переривайте співрозмовника, аби відповісти на дзвінок. Це дуже образливо, коли тебе переривають телефонним дзвінком і фразою: "Вибач, я лише відповім..." Поважайте того, з ким говорите, і дайте йому закінчити свою І думку. І лише опісля, вибачившись, передзвоніть на номер, який висвітився на екрані мобільного.
НАЙПЕРШЕ-БЕЗПЕКА
Завжди вимикайте стільниковий там, де є застереження: "Будь ласка, вимкніть ваш мобільний телефон!".
Сідаєте за кермо автомобіля - переведіть телефон у беззвучний режим, не відволікайтеся на дзвінки й розмови. Це вбереже життя від емертельного ризику, а гаманець - від штрафів.
Завжди вимикайте телефон, коли перебуваєте на борту літака. Бо ввімкнений, він впливає на різні прилади, зокрема, антени навігаційних систем і бортового зв'язку, системи керування повітряним рухом і попередження зіткнення в повітрі, системи автоматичної посадки, а ще на наведення в бортових кабелях, електрообладнання, радіомаяки в аеропорту. Увімкнений мобільний телефон може викликати й збій у роботі бортових комп'ютерів та призвести до проблем в обладнанні літака, розлад якого може, врешті-решт, спричинити авіакатастрофу.
Немає коментарів:
Дописати коментар