середа, 17 лютого 2016 р.

Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія (друга частина)


В-1
  1. Знайти рядок слів, у якому букв більше, ніж звуків:
А  сіль, сільський, джміль, знання;
Б  сімейка, будівля, дзвінок, щит;
В  щавель, мілина, гість, лялька;
Г  січень, травень, здивуватись, суддя.

  1. Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не вживаються:
А  під ребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса;
Б  медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
В  матір..ю, черв..як, різ..бяр, щавел..,
Г  п..ятизлотник, заход..те, дон..чин, скрин..ці.

  1. Укажіть рядок, де у всіх словах відбувається спрощення:
А  гігант..ський, зліс..ний, кіль кіс..ний, форпос..ний;
Б  радіс..ний, пристрас..ний, вартіс..ний, балас..ний;
В  виїз..ний, студен..ський, совіс..ний, хвас..ливий;
Г  жаліс..ний, проїз..ний, тиж..невий, щас..ливий.

  1. У якому рядку відбувається чергування [і]-[о]-[е]?
А  Веч..р – веч..ра – веч..ря;
Б  н..ж – н..жа – н..жі;
В  м..ст – м..сти – м..стом;
Г  н..с – н..са – н..сами.

  1. Укажіть рядок, у якому всі слова з буквою я, що позначає два звуки:
А  п’явка, яструб, ясний, Лук’яненко;
Б  рішення, тигреня, рілля, ясочка;
В  заряд, ялівець, тихоня, краля;
Г  Ярослав, В’ячеслав, Святослав, Яків.

  1. Знайти групи слів, записаних без орфографічних помилок:
А  кістлявий, тижневий, велетень, депозитний;
Б  комендантський, зхопити, прималювати, пресісти;
В  верб’я, берег, священик, прізвище;
Г  півяблука, устний, лехкий, косьба.

7.  Пдвоєння літер відбувається в усіх  словах рядка:
А  і..раціональний, груп..а, Гол..андія;
Б  ас..иміляція, і..новація, священ..ий;
В  Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець;
Г  годин..ик, інтел..ект, га..льський.

8. Апостроф пишеться в усіх словах рядка:
А  пів..яблука, марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний;
Б  львів..янин, підрум..янений, з..являтися, ф..юзеляж;
В  подвір..я, р..яжанка, трав..янистий, черв..як;
Г  торф..яний, між..ярусний, ад..ютант, дев..яносто.

9. Напишіть три слова, у яких подвоєння виникло внаслідок збігу кінцевих і початкових літер частин слова.

10. Напишіть чотири слова з буквосполученнями ьо, йо. З одним із наведених слів побудуйте речення.

11. Запишіть речення, правильно вживаючи прийменник у (в).

12. Складіть і запишіть  словниковий диктант із десяти слів (апостроф).
Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія
В-2

1.  Літеру е на місці пропуску треба ставити в усіх словах рядка:
А  б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;
Б  з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка;
В  мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний;
Г  шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі.

2. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:
А  юридичний, заощадження, більярд;
Б  дзюдоїст, мультиплікація, шампіньйон;
В  шлягер, Бессарабія, узбережжя;
Г  щитоносець, Макіївка, дюжина.

3. Укажіть рядки, де в кожному випадку слід ужити у:
А  похід (у,в) гори, діти (у,в)міють;
Б  сам (у,в)дома, щоденник (у,в) портфелі;
В  пробували (у,в) Італії, відомий (у,в)чений;
Г  крісло (у,в) кімнаті, запитай (у,в) мами.

4. Укажіть групу слів,  у яких усі приголосні тверді:
А  щогла, смуга, будинок, ковдра;
Б  сосна, огорожа, береза, пролісок;
В  черевик, вишня, листок, джерело;
Г  коло, м’ята, бджола, щука.

5. Літеру с треба писати в усіх словах рядка:
А  ..питати, ..хвалений, ..хил;
Б  ..жувати, ..точений, ..гребти;
В  ..ціпити, ..тукнути, ..цементувати;
Г  ..коротити, ..молоти, ..казати.

6.       Літеру е треба писати в усіх словах рядка:
А  ст…хати, прав..ло, р..тельно;
Б  прим..рзати, м..телик, с..рдитий;
В  чер..да, зв..чайний, л..вада;
Г  в..ликий, ст…лити, сп..тати.

7.       Знайти рядок слів, у яких подвоєння відбулося внаслідок збігу на межі значущих частин слова:
А  юннат, заввідділу, деффак, віддалений;
Б Залісся, нужденний, змагання, відлуння;
В  узбережжя, ллється, розкішшю, відкриття;
Г  змінний, оббити, розрісся, балконний.

8.       Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
А  річ, радість, пекти, бджола;
Б  сім’я, затінок, стеля, брів;
В  сніг, піч, гора, зоря;
Г  промінь, юність, ополонка, голуб.

9.       Запишіть три слова, у яких відбулося спрощення.

10.   Запишіть п’ять слів з апострофом. Із одним словом складіть речення і запишіть його.

11.   Запишіть речення, правильно вживаючи сполучник і (й).


12.  Складіть і запишіть словниковий диктант із десяти слів (м’який знак).

Немає коментарів:

Дописати коментар