В-1
- Знайти рядок слів, у якому
букв більше, ніж звуків:
А сіль, сільський,
джміль, знання;
Б сімейка,
будівля, дзвінок, щит;
В щавель, мілина,
гість, лялька;
Г січень, травень,
здивуватись, суддя.
- Знайти рядок слів, у яких
м’який знак і апостроф не вживаються:
А під ребер..я,
бул..йон, ст..ожка, п..єса;
Б медв..яний,
кур..йозний, жовч.., мен..ше;
В матір..ю,
черв..як, різ..бяр, щавел..,
Г п..ятизлотник,
заход..те, дон..чин, скрин..ці.
- Укажіть рядок, де у всіх
словах відбувається спрощення:
А гігант..ський,
зліс..ний, кіль кіс..ний, форпос..ний;
Б радіс..ний,
пристрас..ний, вартіс..ний, балас..ний;
В виїз..ний,
студен..ський, совіс..ний, хвас..ливий;
Г жаліс..ний,
проїз..ний, тиж..невий, щас..ливий.
- У якому рядку відбувається
чергування [і]-[о]-[е]?
А Веч..р – веч..ра
– веч..ря;
Б н..ж – н..жа –
н..жі;
В м..ст – м..сти –
м..стом;
Г н..с – н..са –
н..сами.
- Укажіть рядок, у якому всі
слова з буквою я, що позначає два звуки:
А п’явка, яструб,
ясний, Лук’яненко;
Б рішення,
тигреня, рілля, ясочка;
В заряд, ялівець,
тихоня, краля;
Г Ярослав,
В’ячеслав, Святослав, Яків.
- Знайти групи слів, записаних
без орфографічних помилок:
А кістлявий,
тижневий, велетень, депозитний;
Б комендантський,
зхопити, прималювати, пресісти;
В верб’я, берег,
священик, прізвище;
Г півяблука,
устний, лехкий, косьба.
7. Пдвоєння літер
відбувається в усіх словах рядка:
А і..раціональний,
груп..а, Гол..андія;
Б ас..иміляція,
і..новація, священ..ий;
В Пікас..о,
примадон..а, рот..ердамець;
Г годин..ик,
інтел..ект, га..льський.
8. Апостроф пишеться в усіх словах рядка:
А пів..яблука,
марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний;
Б львів..янин,
підрум..янений, з..являтися, ф..юзеляж;
В подвір..я,
р..яжанка, трав..янистий, черв..як;
Г торф..яний,
між..ярусний, ад..ютант, дев..яносто.
9. Напишіть три слова, у яких подвоєння виникло внаслідок
збігу кінцевих і початкових літер частин слова.
10. Напишіть чотири слова з буквосполученнями ьо, йо. З
одним із наведених слів побудуйте речення.
11. Запишіть речення, правильно вживаючи прийменник у (в).
12. Складіть і запишіть
словниковий диктант із десяти слів (апостроф).
Фонетика. Графіка. Орфографія.
Орфоепія
В-2
1. Літеру е на місці пропуску треба ставити в
усіх словах рядка:
А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;
Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий,
ч..рнетка;
В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний;
Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі.
2.
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:
А юридичний,
заощадження, більярд;
Б дзюдоїст,
мультиплікація, шампіньйон;
В шлягер,
Бессарабія, узбережжя;
Г щитоносець,
Макіївка, дюжина.
3. Укажіть рядки, де в кожному випадку слід ужити у:
А похід (у,в)
гори, діти (у,в)міють;
Б сам (у,в)дома,
щоденник (у,в) портфелі;
В пробували (у,в)
Італії, відомий (у,в)чений;
Г крісло (у,в)
кімнаті, запитай (у,в) мами.
4. Укажіть групу слів,
у яких усі приголосні тверді:
А щогла, смуга,
будинок, ковдра;
Б сосна, огорожа,
береза, пролісок;
В черевик, вишня,
листок, джерело;
Г коло, м’ята,
бджола, щука.
5. Літеру с треба писати в усіх словах рядка:
А ..питати,
..хвалений, ..хил;
Б ..жувати,
..точений, ..гребти;
В ..ціпити,
..тукнути, ..цементувати;
Г ..коротити,
..молоти, ..казати.
6.
Літеру е треба писати в усіх словах рядка:
А ст…хати,
прав..ло, р..тельно;
Б прим..рзати,
м..телик, с..рдитий;
В чер..да,
зв..чайний, л..вада;
Г в..ликий,
ст…лити, сп..тати.
7.
Знайти рядок слів, у яких подвоєння відбулося внаслідок збігу на межі
значущих частин слова:
А юннат, заввідділу,
деффак, віддалений;
Б Залісся, нужденний, змагання, відлуння;
В узбережжя,
ллється, розкішшю, відкриття;
Г змінний, оббити,
розрісся, балконний.
8.
Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
А річ, радість, пекти, бджола;
Б сім’я, затінок, стеля, брів;
В сніг, піч, гора, зоря;
Г промінь, юність, ополонка, голуб.
9.
Запишіть три слова, у яких відбулося спрощення.
10.
Запишіть п’ять слів з апострофом. Із одним словом складіть речення і
запишіть його.
11.
Запишіть речення, правильно вживаючи сполучник і (й).
12.
Складіть і запишіть словниковий диктант із десяти слів (м’який знак).
Немає коментарів:
Дописати коментар